Alla inlägg under februari 2014

Av svenson - 5 februari 2014 08:00

Nu sitter jag på bussen till romme! En och en halv timme med mina vänner och sen en held dag i skidbackarna! Komer att skriva mer om det ikväll eller imorgon!

Av svenson - 3 februari 2014 21:30

20 situp

10 upphopp  

3 min löpning i rund cirkel

45 s plankan

Detta gjorde jag idag, och har bestämt mig för att göra det varja dag framöver.

Gick upp kl. 06.10 idag för att gratta min pappa, för det är trots allt hans födelsedag. 

När jag kom hem luktade det sjuukt gott i köket, han hade lagat kyckling och potatis. Det var jättegott!! Men för att ine glömma grönsaken så tog vi jättemycket majs till maten.


Jag rekomenderar min dagliga träning, för jag tror det är en lagom dos varje dag om man vill träna lite olika delar i kroppen. Men om man vill öva tex. magmusklerna mer så kan man ju öka situpsen och plankan. Jag kommer att öka min löpning genom att hålla på längre eller gå ut och springa. Hade bara lite ont om tid idag, men ska försöka att minst göra de fyra övningarna varje dag!

Av svenson - 2 februari 2014 20:00

Hejhej! Förlåt för att jag inte har skrivit på länge! Tänkte bara säga att jag var i slalombacken igår och testade min skidutrustning till på onsdag! Vi ska nämligen ha friluftsdag då.

Jag en smoothie alldeles nyss också, och här är receptet (ca. 2 portioner)


Ingredienser:

Yoghurt...............3 dl

Juice...................3 dl

Banan.................2

Frukt...................2

Bär.....................3-4 dl


1. stycka bananen i ca 6 delar

2. lägg i allt (Jag tog kivi som frukt eller bär)

3. mixa med mixerstav

4. KLART!


(Om man tycker så kan man öka eller minska de olika ingredienserna)


Sen så gjorde jag 85 situps också! Har inte jättemycket att göra så har suttit vid datorn hela dan så egentligen så skulle jag ju orka 85 till ;) Men det kostigaste var ju att jag knappt fick ork att göra de där 85 st! För några dagar sen gjorde jag 100, visst jag blev trött, men inte såhär trött! Börjar väl bli otränad! Måste börja röra på mig också. Var ute och gick en halvtimme med mamma för en vecka sen, men det räcker ju inte!!

Ovido - Quiz & Flashcards